mandag den 7. oktober 2019

fredag den 15. marts 2019

Fortsættelse af blog

Ednu engang tester jeg vores hjemmeside, håber den stadig virker her 7 oktober 2019
                                                   Fra udflugt til Mandø

Hej alle læsere. Dette er skrevet for at teste om bloggen stadig er aktiv og kan anvendes. Vi har meget materiale liggende men ikke rigtig haft tiden til at nedfælde det på bloggen.

Med venlig hilsen

😄Anette og Preben

Projekt carport

Det endelige resultat.

søndag den 28. august 2016

BETTY BLUE Tour 4

Mandag (15 august) cyklede vi igen,- 50 km til Saarburg og retur uden færge lift. Turen denne dag var adskillige grader kønnere end forleden den modsatte vej ud. Her lå rigtig flotte udsigtspunkter undervejs, smukke rækker af vinplanter og en masse andre turister ligeledes på cykeltur. Nogle var super pro med clicksko og fine cykelbukser/trøjer. Andre som vi på almindelig turistcykel. Andre igen på elcykler… De har vundet godt indpas og mange så rigtig lækre ud. Da vi nåede Saarburg og opdagede at mandag var ”Ruhetag” og der dermed ikke var sejlads retur til Trier, var jeg klar til at investere i den elcykel.
Nå men retur 25 km senere – 1 liter vand – 1 glas vin – en morfar og et bad: Klar til 5 o`clock vin hos Jette og Henrik som Preben havde spottet på de danske plader dagen før. Et par rigtig søde mennesker der har en tradition med at samle alle danskere på pladsen til et glas og udveksling af oplevelser fra dagen. Det viste sig at vi har været kollegaer tilbage i 1987-90, hvor Henrik var flyvelederelev i Skrydstrup. Han er i dag flyveleder på Ålborg og trives der. Vi hyggede os gevaldigt og vi har senere også fundet hinanden på FB.
Tirsdag… Præcis en uge til arbejde igen… Køredag, for vi skal nærme os Ohey i Belgien, hvor vi skal møde min far og Jaqueline.
Vi lagde tidligt ud fra Trier for at køre til Echternach i Luxemburg. Vi brugte en times tid i midtbyen og satte derefter kursen mod Bastogne, krigsmonumentet og museet. Stadig i Luxemburg og vi fik derfor tanket til billige 6,75 pr. liter diesel.
Efter et par forgæves forsøg på at hitte en overnatning, nåede vi helt til Dinant i Belgien. En fin og hyggelig plads lige i kanten af byen og ned til Meuse floden. Vi fik kontakt til far og Jaqueline som netop var retur fra besøget i DK og aftalte at vi skulle ses torsdag formiddag.
Hele onsdagen brugte vi til sightseeing i Dinant og omegn. På gåben gik vi mod ”Leffe”,- op gennem en dal i bjergene. Vi gik og gik men vejen ville ingen ende tage… på km 3 vendte vi om for at Detouren kun blev på 6 km. Tilbage i byen søgte vi ned til floden og fandt et ølsted før vi besøgte Citadellet og kirken. Vi fik en god og stærk lokalt fremstillet belgisk øl, der smagte lækkert. På citadellet var der kun hollandske guides, så vi droppede den guidede tur og kiggede i stedet området ud på egen hånd. Retur på campingpladsen efter et besøg i Del Haze supermarkedet ordnede vi lidt vasketøj og fik bilen ”shinet” lidt til besøget i Ohey i morgen torsdag.
Torsdag triller vi den korte tur til Ohey og ruller ind sidst på formiddagen. Dejligt at se far og Jaqueline igen og snakken gik hele eftermiddagen. De skulle høre om vores tur og vi skulle høre om deres planer med hussalg og leje af lejlighed. Sidst på eftermiddagen kørte vi en tur til Namûr for at kigge på de forskellige lejligheder som de har i udsigt. Aftenen afsluttedes hyggeligt på terrassen og vi havde bestemt at lægge fra fredag morgen mod DK.
Turen til Bremen blev lang og varm og trafikken var voldsom. Masser af vejarbejde og kø kørsel. 7 timer for det lille stykke… men så fandt vi til gengæld en dejlig campingplads ”Zum Steller See” hvor vi nød aftenen og den lune solnedgang. Lørdag hed det kurs Flensborg men også her tog det evigheder i trafikken og vi endte med at køre direkte til Sønderborg hvortil vi ankom sent.
Vi tog den nemme løsning og spiste hos Kaptajn Hansen og Nunapa på Restaurant Propperiet. Det var en rigtig god oplevelse.
Søndag var vores sidste feriedag og vi skulle mødes med Jan og Karin til ”En søndag på Als”. Dejlig dag der sluttede med grill på campingpladsen og OL håndboldfinale til Danmark i TV. Mandag trillede vi det sidste stykke hjem og satte vaskemaskinen på overarbejde resten af dagen.
Konklusion: Det har været rigtig dejligt at holde sommerferie om sommeren og Betty er den rigtige beslutning for os. Det har været nogle dejlige uger og det var super at få set noget af det Europa der trods alt ligger tæt på Danmark.
Arbejdsugen er godt i gang igen og en sommerfest med kollegaer nåede vi også denne weekend før jeg fik taget mig sammen til at afslutte rejsebloggen for denne gang. Tak til alle der fulgte med… og tak for alle de fine kommentarer også.
Pas på jer selv derude… til vi snakkes ved næste gang.